Honda kreeg de hoofdprijs voor zijn kleurige flowerpowercommercial ‘Grrr’. Het spotje, overigens de alom verwachte winnaar, is gemaakt door Honda’s reclamebureau Wieden+Kennedy Londen. De film kreeg ook de persprijs, de ‘Journalists Award’. De campagne ‘Life on Board’ voor Volvo, die vorige week al drie zogenoemde Cyber Lions (internetreclameprijzen) won, kreeg zaterdag ook nog een Titanium Leeuw. Deze prijs bekroont ‘baanbrekende en innovatieve concepten’, en gaat naar geïntegreerde campagnes ‘die het vak vooruit helpen’. De Volvo-reclame is gemaakt door het bureau Fuel, dat in Amsterdam resideert. Er werken overigens geen Nederlandse reclamemakers. Er was nog wel eer voor de Nederlandse creatieven Bart Kooij en Nico Akkerman die een bronzen Leeuw wonnen met een spotje voor Volkswagen van DDB Berlijn waaraan zij meewerkten. Eerder vorige week won Mini Nederland een bronzen Leeuw in de categorie Lions Direct (dm) voor de ‘Niet TE KOOP’ actie voor Mini. Zie http://www.canneslions.com/winners/film/