De corporate identity-campagne draait wereldwijd. Nederland is één van de landen waar ook een vertaalslag is gemaakt naar de specifieke Nederlandse situatie. De campagne wordt door Shell’s reclamebureau Proximity (BBDO-onderdeel) in Amsterdam bewerkt voor de Nederlandse markt. In de Nederlandse testimonials wordt onder meer ingegaan op schonere brandstoffen en de rol van windenergie. In de dagbladen staan sinds kort al paginagrote advertenties, bijvoorbeeld over een kilometervretende financieel adviseur over Shell V-Power diesel. En een buschauffeur over rijden op waterstof. Maar er komen niet alleen advertenties en commercials. Shell wil ook meer contact met belangengroepen. Dat gebeurt via webdiscussies (via Tell Shell Forum op www.shell.com). Maar er komen ook energiedebatten en ontbijtbijeenkomsten. Het doel van de nieuwe campagne is vertellen wat Shell allemaal doet aan verantwoord energiebeleid en aan maatschappelijk verantwoord ondernemen. Shell wil het braafste jongetje van de klas zijn. ‘Alleen door verantwoord gedrag en duurzaam ondernemen kan een onderneming op lange termijn succesvol zijn en blijven’, verklaart Shell zelf.