De registraties tot en met 20 december laten zien dat Volkswagen nog maar een nipte voorsprong heeft op zijn eeuwige rivaal. Het gat bedroeg die dag 182 auto’s. Volkswagen noteerde 44.326 exemplaren, Opel 44.144. Slaagt Opel erin om het gaatje te overbruggen – en dat is tot nu toe altijd gelukt – dan kan het merk voor de 37e keer achter elkaar bogen op de (marketingtechnisch interessante) koppositie. Mocht dit scenario zich inderdaad voltrekken, dan kan Volkswagen troost vinden in de gedachte dat het dit jaar als enige van ’s lands verkooptopvijf zijn marktaandeel wist op te krikken. De aantallen tot nu toe zijn goed voor 9.59 procent, tegen 8.86 procent (42.417 stuks) over 2004. Opel daarentegen valt terug van 10.13 procent (48.527 auto’s) naar om en nabij de 9.55 procent. Overigens is de strijd om het brons evenmin gestreden. Om de eer en de euro's wedijveren hier Peugeot (tot op heden 39.595 auto’s verkocht) en Renault (39.461), op gepaste afstand gevolgd door Ford (37.630).