De Spin Awards zijn de jaarprijzen voor creativiteit in interactieve communicatie. Afgelopen donderdag zijn ze voor de achtste keer uitgereikt in Amsterdam. Goud was er voor KPN/Hi Bling, Nokia, Mijn Postbankpas en MSN Eccky. De CarSpotter is bedacht door reclamebureau For Sale Communicatie en Jan Klestadt. Door het kenteken van een auto (of motorfiets) te sms'en weet je precies om welk merk/model het gaat, wat het bouwjaar is en de nieuwprijs. De gebruiker van de mobiele dienst krijgt ook een indicatie van de actuele waarde van de auto. Bovendien geeft CarSpotter informatie over motorinhoud, gewicht en prestaties (op basis van RDW-gegevens). Consumenten zouden dan bij de dealer geen informatieachterstand meer hebben bij het op waarde schatten van een auto, redeneert For Sale. ‘Met CarSpotter weet de consument wat de dealer weet over auto's.’ De Telegraaf schreef enkele weken geleden over andere gebruiksmogelijkheden van de CarSpotter: ‘verraadt de met zijn auto snoevende buurman’. In Adformatie zegt de jury van de Spin Awards: ‘Carspotter valt op door de simpelheid van het concept dat de ingewikkelde techniek helemaal weghoudt bij de gebruiker.’