De Esprix (www.esprix.nl) is de belangrijkste vakprijs voor direct marketing en sales promotion. Strategie, creativiteit en effectiviteit van dm- en sp-campagnes vormen de drie pijlers. De C6-campagne werd gemaakt door &KoenseSeverein, vaste dm-bureau van Citroën Nederland. De tv- en dagbladreclame van het merk wordt door een ander bureau bedacht. De campagne was een klassieke drietrapsraket. Eerst kregen C6-prospects een uitnodiging voor het Concours d’Elegance, de jaarlijkse parade van klassieke auto’s bij Paleis ‘t Loo. Toen volgde een uitnodiging voor een voorpremière, met een boekje over Citroën’s eigen klassieke auto’s. En daarna kwam een uitnodiging voor een tentoonstelling met werk van de fotograaf Henri Cartier-Bresson met een dvd over de C6. Citroën is het enige automerk dat een Esprix won. De enige Gouden Esprix ging naar de Chatman-campagne van Hi (KPN). Naast Citroën kregen nog tien campagnes zilver.