Op dit moment vermelden 28 merken de Nationale Auto Pas op hun website. Volgens de Stichting NAP blijkt hieruit dat automerken het belang van kilometerregistratie beseffen en de toegevoegde waarde ervan zien. Toch is NAP-directeur Ernst Uildriks nog niet geheel tevreden. “Het is goed om te zien dat een behoorlijk aantal importeurs in ieder geval de kentekens vermeldt bij de occasions op hun website. Dat geeft aan dat ze geen nepauto’s plaatsen om mensen naar de showroom te lokken. Maar we zouden graag zien dat nog meer automerken alle mogelijkheden inzetten om hun gebruikte auto’s beter in de markt te zetten. De behoefte aan kwalitatief hoogstaande occasions wordt immers steeds groter.” Van een gebruikte auto die de goedkeuring van zijn merkorganisatie heeft gekregen, mag je volgens Uildriks verwachten “dat alles klopt en dus dat alle keurmerken aanwezig zijn. Om die reden zou de Nationale Auto Pas dan ook vanzelfsprekend moeten zijn.” Daarmee kan een autobedrijf zich ook wapenen tegen de groeiende import van Duitse occasions. Het manco van gebruikte auto’s die zijn geïmporteerd uit het buitenland is dat de kilometerhistorie niet goed kan worden bepaald. Bij Nederlandse occasions is dat wel het geval.