De Toonzetter is een in 2005 door Innovam in het leven geroepen onderscheiding voor de mobiliteitsbranche. Doel is bedrijven aan te moedigen om zich klantgericht op te stellen en commerciële kansen te pakken. Achterliggende gedachte van De Toonzetter is de ontwikkeling van de branche als geheel te stimuleren. De Toonzetter 2006 bestaat globaal uit twee ronden en een grote finale. De eerste ronde betreft het aanmelden. Dit kan tot 1 december 2006. De aanmelding dient vergezeld te gaan van de NAW-gegevens, contactpersoon en een korte beschrijving van het onderscheidende vermogen. Uit alle aanmeldingen worden tien bedrijven genomineerd die doorgaan naar de tweede ronde. Daarin wordt aanvullende informatie gevraagd – denk aan een organisatieschema, jaarverslag, correspondentie en advertenties. Ook een interview met een van de juryleden behoort tot de mogelijkheden. Uiteindelijk zullen vijf bedrijven doorgaan naar de finale, waarin zij bezocht worden door een ‘mystery shopper’. Naar verwachting zal de jury de winnaar van De Toonzetter 2006 eind januari volgend jaar bekendmaken. Autobedrijf Bos & Slegers uit Eindhoven won afgelopen voorjaar de eerste Toonzetter. De overwinning werd breed uitgemeten in de vakbladen (onder meer in AM). Bovendien kon de winnaar zelf de nodige PR-uitingen doen. Dit alles heeft volgens Bos & Slegers geleid tot meer waardering en zelfs tot verzoeken om advies van collega’s.