De wedstrijd maakt deel uit van de Europese marktintroductie van de nieuwe MX-5 Roadster Coupé, de hardtop versie van de ‘best verkochte roadster aller tijden’. Centraal in deze wedstrijd staat een interactieve website van Mazda Motor Europe: www.12secondthriller.com . Daarop speelt de Mazda MX-5 Roadster Coupé de hoofdrol in allerlei filmpjes gebaseerd op verschillende klassieke filmthema’s. Bezoekers van de site kunnen hun eigen ‘thriller’ samenstellen met daarin de MX-5 Roadster Coupé door simpelweg te klikken op de ‘Create Your Own’ link in de website. Vervolgens kunnen er verschillende filmpjes gemaakt worden door eerst een genre en een hoofdpersoon te kiezen. Het resultaat is een kort en krachtig maar vooral ook verrassend en grappig filmpje. De website biedt ook de mogelijkheid deel te nemen aan een internationale filmwedstrijd met een Mazda MX-5 Roadster Coupé als hoofdprijs. Filmmakers in de dop worden uitgenodigd hun eigen ‘thriller’ op video vast te leggen. De film mag niet langer zijn dan 20 seconden en moet grappige, onverwachte en ongewone elementen bevatten en tevens de Mazda kernwaarden als rijplezier, kwaliteit en eigen stijl het beste weergeven om mee te kunnen dingen naar de genoemde hoofdprijs. Via de link ‘Thrill Us to Win’ kunnen deelnemers de video op de site uploaden. Alle inzendingen worden bekeken en indien ze aan de voorwaarden voldoen zullen ze on-line voor alle bezoekers te zien zijn totdat de inschrijving sluit op 31 januari 2007. Een jury maakt een voorselectie van de tien beste ingezonden films. Uit deze tien wordt de uiteindelijke winnaar geselecteerd. De hoofdprijs wordt uitgereikt op 8 maart 2007 op de Autosalon van Genève.