Mercedes-Benz Nederland was altijd vrij om zijn eigen reclamebureau te kiezen en de importeur zit sinds 2001 bij reclamebureau Saatchi & Saatchi in Amsterdam. Maar door een internationale beslissing van moeder DaimlerChrysler moet Mercedes verhuizen naar het Amsterdamse reclamebureau FHV BBDO. Dat is namelijk het Nederlandse bureau van het internationale netwerk BBDO, dat in wel negentien landen gaat werken aan de reclame voor Mercedes-personenauto’s. FHV BBDO gaat het wereldwijde account vanuit Amsterdam runnen, meldt het vakblad Adformatie in zijn online-nieuwsbrief. Bij Saatchi & Saatchi zijn ze erg teleurgesteld over de beslissing, en naar verluidt ook bij Mercedes in Utrecht. Daar waren ze erg tevreden met wat Saatchi & Saatchi voor ze bedacht. In de grote landen zoals de VS, Groot-Brittannië, Frankrijk, Italië, Spanje en Japan blijft Mercedes voorlopig werken met de huidige bureaus. In Duitsland ook, daar zit Mercedes sinds kort bij Jung Von Matt. Dat bureau liet BMW schieten voor Mercedes, waar ze nog spijt van zullen krijgen. Want naar verwachting gaat Mercedes ook in Duitland naar BBDO. Internationaal (en in echt heel veel landen) werkt Saatchi & Saatchi voor Toyota. Maar in Nederland niet. Hier is het Japanse merk geblokkeerd voor Saatchi Amsterdam, omdat importeur Louwman & Parqui de reclame laat maken door het Amsterdamse reclamebureau 10 Wizards. Dat is voor een deel eigendom van Evert Louwman.