In totaal werden 483.999 nieuwe personenauto’s op kenteken gezet, tegen 465.152 het jaar daarvoor. Het eindresultaat ligt bijna negenduizend stuks boven de prognose van RAI Vereniging en Bovag. Voor 2007 voorspellen beide organisaties een half miljoen nieuwe personenauto’s. Winnaar bij de merken én modellen is Volkswagen, dat Opel dit keer veel duidelijker versloeg dan in 2005. Bedroeg het verschil destijds ruim 450 exemplaren, ditmaal gaapte er een gat van bijna zesduizend auto’s tussen beide rivalen. Steeds meer nieuwe particuliere personenauto’s staan op naam van een vrouw: 34 procent (t/m november 2006), tegen 32 procent in dezelfde periode in 2005. Toename was er ook in de verkoop van diesels (ruim elf procent t/m november) en auto’s met een LPG-tank (veertig procent). Verkopen merken top vijf 2006/2005 1: Volkswagen (50.504/44.918); 2: Opel (44.619/44.465); 3: Ford (39.576/37.665); 4: Peugeot (38.433/39.844); 5: Renault (37.388/39.781). Verkopen modellen top vijf 2006/2005 1: Volkswagen Golf (13.790/16.346); 2: Opel Astra (13.350/14.516); 3: Peugeot 307 (11.806/15.491); 4: Ford Focus (11.716/12.662); 5: Volkswagen Passat (10.754/6.776).