Mitsubishi Motor Sales Nederland heeft Copernica Publishers geselecteerd voor het aansturen van de marketingcommunicatieactiviteiten. Copernica zegt een passende oplossing te hebben voor onder andere het (deels) wegvallen van de data van het RDC. De meeste contactmomenten worden met de inzet van het pakket Publisher binnen één centrale relatiedatabase opgeslagen. Omdat RDC vanaf maart 2007 stopt met het verstrekken van persoonsgegevens aan de autobranche heeft Copernica voor de Nederlandse auto-importeurs Copernica Publisher uitgebreid zodat zij, maar ook de dealers zelf, klantgegevens kunnen beheren en direct marketingacties kunnen uitvoeren. Louwman & Parqui (Toyota, Lexus) werkt inmiddels een jaar met de software van Copernica. Suzuki (ook Louwman Groep) is pas geleden aan de slag gegaan met Copernica Publisher. Zo’n tachtig reclame- en communicatiebureaus werken met Copernica. Het bedrijf zegt gespecialiseerd te zijn in het ontwikkelen van software en diensten voor ‘crossmediale direct marketing’. Met de sofware kan via internet een zogenoemde cross-DM-campagne worden ingericht en aangestuurd. De software is geschikt voor e-mail marketing maar ook voor sms-, fax- en postmailings.