AutoTelegraaf.nl gaat een ‘management dashboard’ leveren aan de autobedrijven die adverteren op AutoTelegraaf.nl en Speurders.nl. Die kunnen daarmee actuele statistische informatie bekijken over de eigen verkopen, de eigen nieuwregistraties en de nieuwregistraties landelijk. Maar ook over de aftersales: hoeveel apk’s zijn er gemeld, wat is de eigen voorraad en wat is de gemiddelde statijd? En hoe is het daarmee gesteld in de regio? “Wij kunnen relaties tussen cijfers leggen en het autobedrijf kan zichzelf daarmee vergelijken met de concurrentie. De garage’s krijgen toegang tot een webapplicatie die altijd up to date is”, weet Frank Spillenaars van A2SP. Een autobedrijf kan de verhouding tussen particuliere en zakelijke verkopen in één oogopslag bekijken en zijn marktbewerking erop aanpassen. Verder kan het autobedrijf op basis van deze informatie de ideale mix van occasions bepalen, claimt A2SP. “Wij boden onze klanten al statistische gegevens over hoe vaak hun auto’s op AutoTelegraaf.nl en Speurders.nl waren gevonden. Maar met deze functionaliteit geven wij de autobedrijven de inzicht in het eigen wagenpark en in de concurrentiepositie in de eigen regio. We gaan de statistieken standaard in ons toppakket aan onze klanten aanbieden”, verklaart Jasper Steffens van de Telegraaf.