Autodata verkoopt belang in AutoScout24

Autodata Nederland heeft zijn aandelenbelang in AutoScout24 Nederland verkocht aan het Duitse AutoScout24 GmbH.

“Een logische stap”, vindt Wil Brouwer, algemeen directeur van Autodata Nederland. “Ons producten- en dienstengamma is de afgelopen jaren flink uitgebreid. Ook hebben wij nu een groot aantal samenwerkingen met andere partijen. Ons belang in AutoScout24 was niet altijd even duidelijk en paste eigenlijk ook niet meer in onze strategie.” Begin 2000 was Autodata samen met RDC Datacentrum en het Finse Grey-Hen oprichter van AutoOnline. Het management werd ingevuld door Autodata Nederland. Onder leiding van eerst Wil Brouwer en daarna Patrice van der Heiden groeide AutoOnline uit tot één van de belangrijkste occasionportals in Nederland. AutoScout24 GmbH, al snel toegetreden tot partner, groeide in de loop der jaren uit tot meerderheidsaandeelhouder. AutoOnline werd toen AutoScout24 Nederland.

Autodata verkoopt belang in AutoScout24 - Automobielmanagement.nl

Autodata verkoopt belang in AutoScout24

Autodata Nederland heeft zijn aandelenbelang in AutoScout24 Nederland verkocht aan het Duitse AutoScout24 GmbH.

“Een logische stap”, vindt Wil Brouwer, algemeen directeur van Autodata Nederland. “Ons producten- en dienstengamma is de afgelopen jaren flink uitgebreid. Ook hebben wij nu een groot aantal samenwerkingen met andere partijen. Ons belang in AutoScout24 was niet altijd even duidelijk en paste eigenlijk ook niet meer in onze strategie.” Begin 2000 was Autodata samen met RDC Datacentrum en het Finse Grey-Hen oprichter van AutoOnline. Het management werd ingevuld door Autodata Nederland. Onder leiding van eerst Wil Brouwer en daarna Patrice van der Heiden groeide AutoOnline uit tot één van de belangrijkste occasionportals in Nederland. AutoScout24 GmbH, al snel toegetreden tot partner, groeide in de loop der jaren uit tot meerderheidsaandeelhouder. AutoOnline werd toen AutoScout24 Nederland.