Dealertaxatie is ‘een ideale applicatie’ voor autobedrijven die auto’s via internet verkopen en ook graag via internet auto’s willen inruilen en/of bijkopen en eenvoudig via hun eigen internetsite prospectgegevens willen verzamelen voor mailingen en nieuwsbrieven, denkt Thoman Leurink van Dealerdirect. De applicatie wordt geleverd inclusief diverse koppelingen zoals de RDW en postcode. Er wordt gebruikt gemaakt van een emailbevestiging om de juistheid van het e-mailadres te controleren en er is uiteraard een foto upload mogelijkheid voor de consument om eenvoudig foto’s toe te voegen. Zodra er een taxatie binnenkomt ontvangt het autobedrijf een bericht en kan deze direct een voorstel uitbrengen die vervolgens direct wordt teruggekoppeld naar de prospect. De kosten bedragen 49 cent per ontvangen taxatie, inclusief de vergoeding voor RDW, postcode raadpleging, dataverkeer, een eigen taxatiesite in huisstijl en support. Optioneel zijn BPM-data beschikbaar en een Google account om extra traffic te genereren. De applicatie is eenvoudig te koppelen aan een internetsite, aldus Dealerdirect. Nogmaals Leurink “Uit crm-overwegingen is deze applicatie interessant, men ontvangt betrouwbare en complete databestanden inclusief voertuig- en adresgegevens en daarnaast de e-mailadressen. In lengte van dagen kan men nieuwsbrieven versturen mailen naar de ontvangen adressen.” Dealerdirect is ontwikkelaar van diverse inkoopapplicaties voor de autobranche en claimt met negen miljoen raadplegingen per jaar één van Nederlands grootste leveranciers van voertuigdata in combinatie met adresgegevens. www.dealerdirect.nl