Stumpel is boos op Ravoo. Hij doet hem af als een sukkel met een ongefundeerde mening. Ravoo’s statements ten aanzien van de functionaliteit van campagnes komen volgens Stumpel uit een heel oude doos. En hij promoot de website van Stop Bos met de bewering dat de daar aangeboden ‘aanlokkelijke’ alternatieven ‘gegarandeerd beter zullen werken dan het haphazard beleid van dit kabinet’. Maar Leo Stumpel verdedigt hier zijn eigen belangen. Als baas van 10 Wizards en andere reclamebureaus daarvoor werkt hij al jaren voor Bovag. Hij verzon de slogan ‘Het kwartje van Kok’ zelfs. Plus ‘Auto’s worden steeds knapper’ en ‘Blij dat ik rij’, allemaal uitgegroeid tot iconen van de Nederlandse autolobby. Bovendien maakt Stumpel ook al jaren de reclame voor Toyota, voor Suzuki en ook nog voor Lexus en SsangYong. Terecht komt medewerker Jaap Stalenburg van Communicatie Online op het weblog direct met een reactie op Stumpels preek voor eigen parochie. Hij benadrukt nog eens dat de Bovag en trawanten hun exclusieve aandacht richten op Wouter Bos. ‘Dat is politiek. De kroonprins van het CDA, Eurlings, is blijkbaar een target waar niet op geschoten mag worden. Of de premier. Daar zullen ongetwijfeld opportunistische redenen voor zijn want de betrokken organisaties zitten vol met CDA-ers en VVD-ers. Terecht dat de ANWB zich hiervan distantieert en voor de rest heeft Joost dit keer gewoon gelijk.’ En ook Stalenburg heeft het onraad geroken. ‘En bent u dezelfde Leo Stumpel die voor Bovag-RAI de al even politieke campagne tegen het kwartje van Kok ‘deed’? Dan begrijp ik ook beter uw tirade tegen de opinie van Joost Ravoo. Tikkie goedkoop meneer Stumpel.’ Stalenburg zelf is sinds 2000 hoofd public relations van TVM verzekeringen en perschef van de TVM-schaatsploeg. Daarvoor was hij (sport)verslaggever bij Veronica, NOS, RTL Sport, RTL Nieuws e.a. Hij is ook een van de vaste columnisten van Geen Stijl.