Porsche-dealers te klein voor de toekomst

De Porsche-dealers in Nederland moeten de komende jaren fors investeren in hun panden.

Met de uitbreiding van het productprogramma en nieuwe types onderweg is de huidige huisvesting simpelweg te klein. Vier van de zeven dealers voldoet niet langer aan de door de fabrikant gestelde eisen. Dat meldt De Telegraaf.nl. Porsche groeit. De Nederlandse en wereldwijde verkopen zijn de afgelopen jaren verveelvoudigd en het modellenprogramma omvat meer types. Dat brengt meer occasions met zich mee. "De Porsche-dealers groeien uit hun jasje", stelt Roger Graus, manager development & support bij Pon Porsche Import in een interne uitgave van Pon. Vandaar dat verschillende bedrijven moeten investeren, bijvoorbeeld in showroomoppervlakte en personele capaciteit. Meer dan de helft van het aantal Porsche-dealers in Nederland moet nieuw bouwen. "De bedoeling is dat de dealers in Amsterdam en Groningen binnen twee jaar verhuizen naar een andere locatie. De verkooplocaties in Den Haag en Rotterdam verdwijnen en gaan samengevoegd verder in een nieuw te bouwen onderkomen in Delft," aldus Graus. De vestiging in Amsterdam opent volgens planning als eerste, eind 2008. In 2009 sluit Delft de aanpassingen af. Dat is op tijd voor de lancering van het volgende nieuwe model Panamera. Een vierdeurs sportcoupé, doe ook als hybride komt. Met dit type wil Porsche de strijd aanbinden met de Maserati Quattroporte en Mercedes CLS. Extra verkopen levert ook meer werkplaats- en after sales-bezoeken op. Om de grotere groep klanten beter te bedienen en om te voorkomen dat wachttijden extreem oplopen, overweegt de importeur een extra steunpunt voor onderhoud aan te stellen. Zo'n Service Centrum staat sinds vorig jaar al in Twente maar de importeur ziet ruimte voor nog een steunpunt.

Porsche-dealers te klein voor de toekomst - Automobielmanagement.nl

Porsche-dealers te klein voor de toekomst

De Porsche-dealers in Nederland moeten de komende jaren fors investeren in hun panden.

Met de uitbreiding van het productprogramma en nieuwe types onderweg is de huidige huisvesting simpelweg te klein. Vier van de zeven dealers voldoet niet langer aan de door de fabrikant gestelde eisen. Dat meldt De Telegraaf.nl. Porsche groeit. De Nederlandse en wereldwijde verkopen zijn de afgelopen jaren verveelvoudigd en het modellenprogramma omvat meer types. Dat brengt meer occasions met zich mee. "De Porsche-dealers groeien uit hun jasje", stelt Roger Graus, manager development & support bij Pon Porsche Import in een interne uitgave van Pon. Vandaar dat verschillende bedrijven moeten investeren, bijvoorbeeld in showroomoppervlakte en personele capaciteit. Meer dan de helft van het aantal Porsche-dealers in Nederland moet nieuw bouwen. "De bedoeling is dat de dealers in Amsterdam en Groningen binnen twee jaar verhuizen naar een andere locatie. De verkooplocaties in Den Haag en Rotterdam verdwijnen en gaan samengevoegd verder in een nieuw te bouwen onderkomen in Delft," aldus Graus. De vestiging in Amsterdam opent volgens planning als eerste, eind 2008. In 2009 sluit Delft de aanpassingen af. Dat is op tijd voor de lancering van het volgende nieuwe model Panamera. Een vierdeurs sportcoupé, doe ook als hybride komt. Met dit type wil Porsche de strijd aanbinden met de Maserati Quattroporte en Mercedes CLS. Extra verkopen levert ook meer werkplaats- en after sales-bezoeken op. Om de grotere groep klanten beter te bedienen en om te voorkomen dat wachttijden extreem oplopen, overweegt de importeur een extra steunpunt voor onderhoud aan te stellen. Zo'n Service Centrum staat sinds vorig jaar al in Twente maar de importeur ziet ruimte voor nog een steunpunt.