Dat is een van de opvallende uitkomsten van een onderzoek in opdracht van Opel onder ruim twaalfhonderd vrouwen. De belangrijkste voordelen van het kopen van een nieuwe auto via internet zijn volgens de vrouwen: prijsvoordeel, kiezen wanneer het je het beste uitkomt en het op je gemak kunnen kiezen. Een op de drie vrouwen tot 45 jaar overweegt zelfs de aankoop van een nieuwe auto via internet. Voor de meeste Nederlandse vrouwen is een auto ‘slechts’ een vervoermiddel. Maar een kwart van de vrouwen ziet de auto ook als het ultieme modeaccessoire 'omdat er ook tassen zijn die net zoveel kosten'. Bijna de helft van de vrouwen vindt het kopen van een auto net zo leuk als een dagje shoppen. Een kwart van de vrouwen doet dat overigens liever niet bij een dealer of garagebedrijf. Dat komt vooral omdat ze het vervelend vinden om te moeten onderhandelen en niet van autoverkopers houden. De meeste vrouwen rijden op dit moment in een Opel (tien procent maar let op: Opel gaf opdracht tot het onderzoek), Peugeot (negen procent) of Renault (negen procent). De favoriete radiozenders van vrouwen in de auto zijn Sky Radio, Radio 538 en Q-Music. Het onderzoek is in maart 2008 uitgevoerd door MeMo2. Aan het onderzoek werkten in totaal twaalfhonderd Nederlandse vrouwen van 18 jaar en ouder mee die allen in het bezit zijn van een rijbewijs. Van deze vrouwen heeft 89 procent de beschikking over een auto.