Dodge: verwek baby op onze achterbank

Maak een kindje op de achterbank en wie weet neemt u deze auto over negen maanden gratis mee naar huis.

Met deze boodschap probeert Dodge jonge stellen warm te maken om in het weekend van 14 en 15 juni zijn nieuwe gezinsauto uit te proberen. Expres prikkelend dus, deze reclamecampagne van Dodge in België. Precies zoals het merk in Nederland voor opschudding zorgde met zijn brutale reclame. Bij de komst in Nederland van de Caliber najaar 2006 hingen op tankstations Dodge-reclameborden met de tekst: ‘Echte mannen hangen ‘m niet overal in’.  En op een speciale Dodge-website bood importeur DaimlerChrysler Nederland slechts in ondergoed geklede vrouwen als wallpaper voor je pc aan. In Amerika is Dodge een stoer massamerk, vandaar.

De Belgische campagne rond de nieuwe Dodge Journey gaat ook op die stoere toer, met teksten als ‘Stil [zoveel dagen en minuten en seconden] to go for some serious backseat activity’ op de actiewebsite http://www.babymadeonboard.be/. Wie op 8 maart 2009, precies negen maanden na het lanceringsweekend, bevalt van een kind, maakt kans de auto te winnen. In principe maakt iedereen die op die dag bevalt kans, zegt een woordvoerster van Dodge in de Gazet van Antwerpen. "We gaan geen bewijs vragen dat die baby ook echt in onze auto is verwekt." De Engelstalige sticker die tijdens het bewuste weekend op de demonstratiewagens hangt laat anders weinig aan de verbeelding over: ‘Don’t disturb, baby made on board’ (‘Niet storen, hier wordt een baby verwekt’). Alleen de gordijntjes aan de ramen ontbreken nog.

Worden de grenzen van de goede smaak hier overschreden? "Ik denk dat iedereen wel inziet dat dit in de eerste plaats ludiek is bedoeld", repliceert de woordvoerster. "We vragen natuurlijk niet ook echt langs de kant van de baan of op een parking aan de slag te gaan. Wie zich gechoqueerd voelt, heeft het dus eigenlijk niet goed begrepen." Bij de Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame (JEP), de Reclame Code Commissie van België, kijken ze voorlopig de kat uit de boom. "Wij reageren alleen op specifieke klachten, of als in het geval van autoreclame de Febiac-code is overtreden", aldus een woordvoester van JEP.

Dodge: verwek baby op onze achterbank - Automobielmanagement.nl

Dodge: verwek baby op onze achterbank

Maak een kindje op de achterbank en wie weet neemt u deze auto over negen maanden gratis mee naar huis.

Met deze boodschap probeert Dodge jonge stellen warm te maken om in het weekend van 14 en 15 juni zijn nieuwe gezinsauto uit te proberen. Expres prikkelend dus, deze reclamecampagne van Dodge in België. Precies zoals het merk in Nederland voor opschudding zorgde met zijn brutale reclame. Bij de komst in Nederland van de Caliber najaar 2006 hingen op tankstations Dodge-reclameborden met de tekst: ‘Echte mannen hangen ‘m niet overal in’.  En op een speciale Dodge-website bood importeur DaimlerChrysler Nederland slechts in ondergoed geklede vrouwen als wallpaper voor je pc aan. In Amerika is Dodge een stoer massamerk, vandaar.

De Belgische campagne rond de nieuwe Dodge Journey gaat ook op die stoere toer, met teksten als ‘Stil [zoveel dagen en minuten en seconden] to go for some serious backseat activity’ op de actiewebsite http://www.babymadeonboard.be/. Wie op 8 maart 2009, precies negen maanden na het lanceringsweekend, bevalt van een kind, maakt kans de auto te winnen. In principe maakt iedereen die op die dag bevalt kans, zegt een woordvoerster van Dodge in de Gazet van Antwerpen. "We gaan geen bewijs vragen dat die baby ook echt in onze auto is verwekt." De Engelstalige sticker die tijdens het bewuste weekend op de demonstratiewagens hangt laat anders weinig aan de verbeelding over: ‘Don’t disturb, baby made on board’ (‘Niet storen, hier wordt een baby verwekt’). Alleen de gordijntjes aan de ramen ontbreken nog.

Worden de grenzen van de goede smaak hier overschreden? "Ik denk dat iedereen wel inziet dat dit in de eerste plaats ludiek is bedoeld", repliceert de woordvoerster. "We vragen natuurlijk niet ook echt langs de kant van de baan of op een parking aan de slag te gaan. Wie zich gechoqueerd voelt, heeft het dus eigenlijk niet goed begrepen." Bij de Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame (JEP), de Reclame Code Commissie van België, kijken ze voorlopig de kat uit de boom. "Wij reageren alleen op specifieke klachten, of als in het geval van autoreclame de Febiac-code is overtreden", aldus een woordvoester van JEP.