Delta nieuwe impuls voor Lancia

Met de lancering van een karakteristieke nieuwe Delta stopt Lancia het verpieteren van het ooit zo roemruchte merk. De importeur verwacht vijftienhonderd tot tweeduizend Delta’s per jaar te kunnen verkopen.

Een directe vergelijking maken, zo leert de eerste kennismaking, is moeilijk. De nieuwe Delta tapt namelijk uit verschillende vaatjes tegelijk. Met een gesoigneerd uiterlijk, een lengte van dik vierenhalve meter, als basis een turbomotor van 120 pk en een zesbak, een in delen verschuifbare achterbank en last but not least een prijskaartje vanaf 24.500 euro. Daarmee wordt hij in elk geval  ‘offensief’ gepositioneerd. Door zijn uitstraling zouden ook auto’s als de veel duurdere Audi A3 Sportback in het vizier komen.

 

De comeback lijkt begonnen en daarbij wordt prioriteit gegeven aan volumemodellen. Het Italiaanse merk moet binnen twee tot drie jaar groeien van 120 duizend naar ruim 300 duizend verkopen. De in 2009 te presenteren nieuwe Ypsilon speelt daarbij een hoofdrol.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Delta nieuwe impuls voor Lancia - Automobielmanagement.nl

Delta nieuwe impuls voor Lancia

Met de lancering van een karakteristieke nieuwe Delta stopt Lancia het verpieteren van het ooit zo roemruchte merk. De importeur verwacht vijftienhonderd tot tweeduizend Delta’s per jaar te kunnen verkopen.

Een directe vergelijking maken, zo leert de eerste kennismaking, is moeilijk. De nieuwe Delta tapt namelijk uit verschillende vaatjes tegelijk. Met een gesoigneerd uiterlijk, een lengte van dik vierenhalve meter, als basis een turbomotor van 120 pk en een zesbak, een in delen verschuifbare achterbank en last but not least een prijskaartje vanaf 24.500 euro. Daarmee wordt hij in elk geval  ‘offensief’ gepositioneerd. Door zijn uitstraling zouden ook auto’s als de veel duurdere Audi A3 Sportback in het vizier komen.

 

De comeback lijkt begonnen en daarbij wordt prioriteit gegeven aan volumemodellen. Het Italiaanse merk moet binnen twee tot drie jaar groeien van 120 duizend naar ruim 300 duizend verkopen. De in 2009 te presenteren nieuwe Ypsilon speelt daarbij een hoofdrol.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding