De consumentensite van Sanoma en Aumacon is verder verbeterd. Een moderner design, verbeterde navigatie, meer features, maar vooral: makkelijker zoeken én vinden. Dat laatste was ook nodig nu steeds meer dealers en leasebedrijven juist Actieauto.nl als communicatiemedium voor hun voordeelaanbiedingen gaan gebruiken.

 

Nieuw op actieauto.nl is onder meer de voordeelmeter die het totaalbedrag van de gezamenlijke acties aangeeft. Bij de start van de nieuwe website stond deze meter al direct op een bedrag van meer dan driehonderdduizend euro. Gebleken is dat consumenten erg gevoelig zijn voor dergelijke kortingsbedragen. Veel adverterende dealers hebben inmiddels ook al de ervaring dat bezoekers met een afdruk van de actiepagina’s in de showroom verschijnen, zo meldt Aumacon. De kooporiëntatie vindt steeds vaker op het internet plaats.  Nog dit jaar zullen er weer nieuwe features aan actieauto.nl toegevoegd worden. Daarbij kan onder meer gedacht worden aan een alertsysteem dat waarschuwt bij nieuwe acties binnen het opgegeven profiel.

 

Inmiddels ontvangt Actieauto.nl naar eigen zeggen maandelijks tot honderdduizend unieke bezoekers. De centrale database is ook voor andere partijen beschikbaar. Sites als autoweek.nl vertonen de hele content maar een gesegmenteerde site als groenopweg.nl laat bijvoorbeeld uitsluitend de milieugerelateerde actieaanbiedingen zien. Binnenkort zullen ook de zakelijke acties vertoond gaan worden op specifieke B2B-websites.