Bosley gaat samen met Daihatsu werken aan een herpositionering van het merk. Het door ervaren reclamemakers opgerichte Bosley is gespecialiseerd in vrouwgerichte reclame. Auto’s zijn in de visie van Bosley geen mannenproduct, stellen ze op hun website.

‘In Nederland rijden tweeënhalf miljoen vrouwen auto en hun aantal groeit hard. Dertig procent van de nieuw gekochte auto’s wordt gekocht door vrouwen. Maar dat is nog niet alles. Uit onderzoek in binnen- en buitenland blijkt dat de vrouw in gezinssituaties in veel gevallen een beslissende stem heeft als het gaat om welke auto er aangeschaft moet worden.’ Bosley durft best te stellen dat gemiddeld de helft van alle auto-aankopen gedaan en/of beslist worden door haar. Maar toch richten de meeste automerken zich uitsluitend op hem. Sterker, sla een willekeurig vrouwenmagazine open en ontdek dat geen enkele adverteerder zich daar durft te presenteren. Showrooms zijn per definitie vrouwonvriendelijk en de manier waarop veel merken zich online manifesteren, duidt op stelselmatige ontkenning van de vrouw. Kansen genoeg dus voor vooruitstrevende automerken.’

Die visie spreekt de Nederlandse Daihatsu-importeur kennelijk aan. Het merk Daihatsu wordt in Nederlqand voor zestig procent door vrouwen gekocht. De eerste resultaten van de campagne worden begin 2009 zichtbaar. De afgelopen jaren stond de Daihatsu-positionering in het teken van zuinigheid.