Nissan bedekt Rotterdams gebouw met enorm groot reclamedoek

Het bekende Nedlloyd-gebouw aan de Nieuwe Maas in Rotterdam gaat de komende twee maanden schuil achter Nissan-reclame.

Onder het motto ‘Qashqai. Designed to play with the city’ speelt Nissan Nederland met de welstand van de havenstad. Het enorme doek, met een oppervlakte van bijna 1.200 vierkante meter, laat het mechanisme zien waarmee ballen in een flipperkast worden afgeschoten. Daaronder is de Nissan Qashqai afgebeeld, klaar om ‘afgevuurd’ te worden. ‘De auto wordt als het ware de stad Rotterdam in geschoten’, legt Bart van Thienen uit, de market communications manager. "Het doel van de campagne is tweeledig. Hoewel de auto het al erg goed doet, moeten we nog steeds aan de naamsbekendheid werken. Aan de andere kant is de Nissan Qashqai het hart van ons gamma. Daarmee willen we als merk graag geassocieerd worden."

Het reclamedoek is voorzien van 3D- en lichteffecten om de suggestie van een echte flipperkast te wekken. Bovenop het gebouw is bovendien een reusachtige, driedimensionale startknop van 5 bij 6 meter aangebracht. Daarmee is het beeld van een megagrote flipperkast helemaal af.

 

Nissan bedekt Rotterdams gebouw met enorm groot reclamedoek - Automobielmanagement.nl

Nissan bedekt Rotterdams gebouw met enorm groot reclamedoek

Het bekende Nedlloyd-gebouw aan de Nieuwe Maas in Rotterdam gaat de komende twee maanden schuil achter Nissan-reclame.

Onder het motto ‘Qashqai. Designed to play with the city’ speelt Nissan Nederland met de welstand van de havenstad. Het enorme doek, met een oppervlakte van bijna 1.200 vierkante meter, laat het mechanisme zien waarmee ballen in een flipperkast worden afgeschoten. Daaronder is de Nissan Qashqai afgebeeld, klaar om ‘afgevuurd’ te worden. ‘De auto wordt als het ware de stad Rotterdam in geschoten’, legt Bart van Thienen uit, de market communications manager. "Het doel van de campagne is tweeledig. Hoewel de auto het al erg goed doet, moeten we nog steeds aan de naamsbekendheid werken. Aan de andere kant is de Nissan Qashqai het hart van ons gamma. Daarmee willen we als merk graag geassocieerd worden."

Het reclamedoek is voorzien van 3D- en lichteffecten om de suggestie van een echte flipperkast te wekken. Bovenop het gebouw is bovendien een reusachtige, driedimensionale startknop van 5 bij 6 meter aangebracht. Daarmee is het beeld van een megagrote flipperkast helemaal af.