Daaronder dus de Avensis sedan en stationwagen die beide in Parijs staan, de kleine iQ, de Urban Cruiser, de nieuwe Prius en de Lexus IS 250 cabrio. Op de vraag of facelifts ook onder de achttien nieuwe modellen vallen, zei Arashimi dat alleen belangrijke wijzigingen tellen. Een auto met nieuwe lampen of een gewijzigde motorkap zou daar niet bij gerekend worden.

De nieuwe modellen zijn nodig om te blijven groeien. "De Europese markt is sinds de introductie van de eerste Avensis in 1997 een stuk competatiever geworden. Daar hebben wij last van, misschien meer dan andere fabrikanten, omdat wij de laatste jaren minder nieuwe modellen op de Europese markt hebben gebracht. Onder deze condities zal het dan ook moeilijk zijn om het resultaat van 2007 te evenaren. Dat was ons elfde achtereenvolgende jaar met recordverkopen", aldus Arashimi.

Alle modellen zullen zuiniger zijn en eind 2009 zal tachtig procent van ons modellengamma standaard zijn voorzien van Toyota Optimal Drive, een nieuw concept voor brandstofbesparing in combinatie met uitstekende rijkwaliteiten en prestaties. Tegelijk zullen ook de CO2-emissies omlaag gaan. "Wij zijn ervan overtuigd dat het gemiddelde van onze vloot volgend jaar beneden 140 g/km zal komen."