Kwaliteitsprijs voor INDI-platform van RDC

De Interface Naw Dealer Importeur (INDI) heeft de Data Quality Award 2008 van DDMA gewonnen. Dat is de branchevereniging voor ‘dialoogmarketing’, ofwel voor alle kanalen van direct marketing.

Volgens de jury is er sprake van een ‘bijzondere case’ omdat datakwaliteit onlosmakelijk verboden is met zakelijke doelen. De opzet en de organisatie van het project is zeer uitgekiend en zelfonderhoudend, aldus de jury van DDMA. Dat was doorslaggevend voor de toekenning van de Award. Ander genomineerden waren Essent, Vivium en Mapscape. De publieksprijs ging naar het Belgische Vivium. De prijs is afgelopen dinsdag in ontvangst genomen door René Stolp (derde van links op de foto), corporate strategist bij RDC, in het Muziekgebouw in Amsterdam.  

 

INDI is opgezet om voor de merkorganisaties in de autobranche en alternatief te bieden voor het kentekenregister van RDW. Dat werd altijd als bron voor commerciële doelstellingen gebruikt maar dat is in 2007 door de overheid, uit privacy-overwegingen, verboden. Deze oorspronkelijke database vervuilt per jaar met dertig procent, door de mutaties in het bezit van de auto’s. Bovag, RAI en RDC hebben een systeem ontwikkeld om de neerwaartse spiraal om te buigen met een platform  dat ervoor zorgt dat alle aanwezige klantinformatie op één plek samenkomt en daar beschikbaar is voor degene die (met toestemming van de verstrekker) de informatie wil gebruiken.

Kwaliteitsprijs voor INDI-platform van RDC - Automobielmanagement.nl

Kwaliteitsprijs voor INDI-platform van RDC

De Interface Naw Dealer Importeur (INDI) heeft de Data Quality Award 2008 van DDMA gewonnen. Dat is de branchevereniging voor ‘dialoogmarketing’, ofwel voor alle kanalen van direct marketing.

Volgens de jury is er sprake van een ‘bijzondere case’ omdat datakwaliteit onlosmakelijk verboden is met zakelijke doelen. De opzet en de organisatie van het project is zeer uitgekiend en zelfonderhoudend, aldus de jury van DDMA. Dat was doorslaggevend voor de toekenning van de Award. Ander genomineerden waren Essent, Vivium en Mapscape. De publieksprijs ging naar het Belgische Vivium. De prijs is afgelopen dinsdag in ontvangst genomen door René Stolp (derde van links op de foto), corporate strategist bij RDC, in het Muziekgebouw in Amsterdam.  

 

INDI is opgezet om voor de merkorganisaties in de autobranche en alternatief te bieden voor het kentekenregister van RDW. Dat werd altijd als bron voor commerciële doelstellingen gebruikt maar dat is in 2007 door de overheid, uit privacy-overwegingen, verboden. Deze oorspronkelijke database vervuilt per jaar met dertig procent, door de mutaties in het bezit van de auto’s. Bovag, RAI en RDC hebben een systeem ontwikkeld om de neerwaartse spiraal om te buigen met een platform  dat ervoor zorgt dat alle aanwezige klantinformatie op één plek samenkomt en daar beschikbaar is voor degene die (met toestemming van de verstrekker) de informatie wil gebruiken.