Vorig jaar oktober opende BMW zijn beleveniswereld in een futuristisch gebouw. Het afhaalcentrum van Welt zag maar liefst zestienduizend bezoekers, die voor het merendeel uit Duitsland kwamen. Maar ook uit Amerika, Canada, Rusland, India, Botswana en van het eiland Réunion kwamen BMW-kopers hun auto in Welt afhalen.
In de twee restaurants, de bistro en de koffiecorner werden zeshonderdduizend mensen ontvangen. De Oostenrijkse cateraar (bekend van het Haashuis in Wenen) maakte bijna tienduizend Wiener schnitzels en zesenhalfduizend apfelstrudel. In de souvenierwinkel werden bijna vijftienduizend balpoints en tienduizend sleutelhangers verkocht. Bijna 23 duizend kinderen in de leeftijd van 7 tot 13 jaar werden door de bezoekende ouders ‘geparkeerd’ in Junior Campus, waar zij in teams meer dan vijfduizend kleine voertuigen hebben gebouwd. Daarnaast waren er 430 schoolklassen en hielden 280 kinderen hun verjaardagsfeest in BMW Welt.
BMW WELT: EEN GROOT SUCCES
Dit is prima nieuws en geeft aan dat deze aanpak succesvol is. Ondanks de wat moeilijkere tijden in de autobranche in het algemeen weten de kopers/geïnteresseerden de weg naar BMW nog altijd uitstekend te vinden en dat is een goede zaak en iedereen is van harte welkom. Nieuwe modellen/ontwikkelingen zullen er voor zorgen dat mensen BMW ook in de toekomst trouw zullen blijven.
Dr. Maurits van den Noort
Kleve, Duitsland