Vorig jaar oktober opende BMW zijn beleveniswereld in een futuristisch gebouw. Het afhaalcentrum van Welt zag maar liefst zestienduizend bezoekers, die voor het merendeel uit Duitsland kwamen. Maar ook uit Amerika, Canada, Rusland, India, Botswana en van het eiland Réunion kwamen BMW-kopers hun auto in Welt afhalen.

 

In de twee restaurants, de bistro en de koffiecorner werden zeshonderdduizend mensen ontvangen. De Oostenrijkse cateraar (bekend van het Haashuis in Wenen) maakte bijna tienduizend Wiener schnitzels en zesenhalfduizend apfelstrudel. In de souvenierwinkel werden bijna vijftienduizend balpoints en tienduizend sleutelhangers verkocht. Bijna 23 duizend kinderen in de leeftijd van 7 tot 13 jaar werden door de bezoekende ouders ‘geparkeerd’ in Junior Campus, waar zij in teams meer dan vijfduizend kleine voertuigen hebben gebouwd. Daarnaast waren er 430 schoolklassen en hielden 280 kinderen hun verjaardagsfeest in BMW Welt.