De eerste resultaten van de samenwerking zijn inmiddels zichtbaar. Op ANWB.nl kunnen consumenten vanaf heden zoeken in het occasionaanbod van AutoTrack.nl. Daarnaast zijn de ANWB en AutoTrack.nl gestart met een redactionele samenwerking. Hiervoor heeft AutoTrack.nl onder andere redactionele input gegeven voor de ANWB Occasiongids die op 20 november uitkomt. Daarnaast zal AutoTrack.nl redactioneel gaan samenwerken met de AutoKampioen en anwbAuto. Deze eerste elementen van de nieuwe samenwerking moet resulteren in extra kwalitatieve bezoekers voor AutoTrack.nl en het verder uitdragen van haar huidige claim in de markt als betrouwbaarste autosite. De samenwerking tussen ANWB en AutoTrack.nl behelst echter meer dan dat. In 2009 zal gewerkt worden aan het gezamenlijk ontwikkelen van nieuwe diensten richting de consument waarbij de belangen van de consument voorop staan. 

‘Voor ons is deze overeenkomst erg belangrijk’ zegt Lieneke van den Heuvel, marketing manager van AutoTrack.nl. ‘Allereerst omdat AutoTrack.nl zich onderscheidt op het gebied van kwalitatief aanbod. Naast dat we reeds een duidelijk beleid hebben inzake autobedrijven die aan misleiding doen en waarbij we advertenties aanvullen en corrigeren, geeft dit exclusieve samenwerkingsverband met de ANWB nog duidelijker aan wat zowel de consument als ook het autobedrijf van ons mag verwachten. Op de tweede plaats doet AutoTrack.nl er alles aan het bereik voor de adverteerders, lees de autobedrijven, zo groot mogelijk te maken. Naast de reeds bestaande exclusieve samenwerkingsverbanden met sites als BOVAG-occasions.nl, AutoWeek.nl, MSN, UPC-live.nl, Het Algemeen Dagblad en alle internetsites van de Wegener dagbladen, zorgt dit samenwerkingsverband ervoor dat onze nummer 1 positie voor wat betreft het totale bereik alleen maar groter wordt.’