Omdat Vredestein ‘het moment’ optimaal wilde benutten (sneeuw in Nederland), werden de letters in de sneeuw die tegen het billboard plakte geschreven/geveegd met een bezem. Vredestein adviseert vanwege veiligheidsoverwegingen over te gaan op winterbanden wanneer de temperatuur onder de zeven graden Celsius zakt. Met deze guerrilla-actie probeert Vredestein de Nederlandse automobilisten bewust te maken van het feit dat met winterbanden de kans op ongelukken door onverwachte gladheid sterk wordt gereduceerd.

Bandi Vaczi, Manager Marketing Communicatie: "Vanwege het lage interesseniveau voor banden, is het voor ons een uitdaging consumenten erop te wijzen. Dat is de reden dat wij het op een onorthodoxe wijze proberen. Wij hopen dat onze inventieve aanpak bijdraagt aan het winterbandenbewustzijn."

 

Vredestein Banden BV ontwikkelt, produceert en verkoopt hoogwaardige banden voor personenauto’s, bestel­wagens, fietsen en voor agrarische en industriële toepassingen. De vestigingen in zestien Europese landen en de VS verkopen jaarlijks ruim zeven miljoen banden. De omzet, ruim vierhonderd miljoen euro, wordt voor 85 procent buiten Nederland gerealiseerd. Door samenwerkingscontracten met partners in Maleisië, Indonesië, India en Thailand heeft Vredestein vaste voet in het Verre Oosten. Vredestein is oorspronkelijk Nederlands maar is nu in Russische handen.