Het bedrijf is dan twee dagen lang het decor van het programma, dat na acht afleveringen de absolute nummer één verkoper van Nederland moet opleveren. Tien verkopers binden in het nieuwe programma de strijd aan om de titel ‘Beste Verkoper van Nederland’. Elke week worden ze in een nieuwe omgeving neergezet en moeten ze in een keiharde afvalrace bewijzen dat zij als beste kunnen verkopen.
De opdrachten zijn dus echt, de kopers ook. Bij Jonker Automotive gaat het uiteraard om auto’s en bij de verkoop daarvan komt behalve deskundigheid zeker ook de nodige mensenkennis kijken. De kandidaten worden bij Jonker Automotive begeleid door directeur Jeen Jonker. Van hem krijgen ze ook hun instructies en de te halen verkooptargets. "Alles is helemaal echt", vertelt Jonker, "het enige verschil is dat er nu camera’s meedraaien om de televisiekijkers straks een blik te gunnen in de keuken van het mooie verkoopvak. Natuurlijk zal ons tijdelijke team van verkopers gedurende de opnamen op 13 en 14 december meer spanning ervaren dan normaal. Er moet tenslotte niet alleen verkocht maar ook gewonnen worden. Want daar gaat het de programmamakers om: wie de meeste omzet draait, wint."
Publiek is welkom tijdens de opnames. Het is nog niet bekendgemaakt wanneer de serie wordt uitgezonden.