Dat beweert tenminste UnitedGames zelf. Tot op heden was de Volvo Ocean Race een kijksport voor de fervente liefhebber maar het computerspel Volvo Ocean Race Game, dat een samenwerking is tussen autofabrikant Volvo Cars en het Nederlandse UnitedGames,  zou ervoor gezorgd hebben dat de zeilwedstrijd meer gevolgd wordt dan ooit tevoren. "Omdat je de zeilcompetitie nu ook online via de game kunt volgen en zelf kunt meezeilen, spreekt het een veel grotere doelgroep aan dan wanneer je de race alleen via de televisie kunt volgen",  aldus Camiel Kraan van de spelontwikkelaar. De Volvo Ocean Race is momenteel ongeveer halverwege en er zouden 123 duizend online-spelers uit meer dan 180 landen meedoen aan het spel. Vijftienduizend van hen komen uit Nederland en volgen de Nederlandse boot  van Team Delta Lloyd. UnitedGames verwacht dat het aantal spelers binnen drie maanden verdubbeld zal zijn. De winnaar van de Volvo Ocean Race Game kan een nieuwe Volvo C30 verdienen.
De race is eind juni afgelopen wanneer de boten de finish bereiken in Sint-Petersburg.  In de eerste week van juni zullen de deelnemende boten nog ‘een boei ronden’ in Rotterdam.  Woordvoerder Femke Bruggeman van de Nederlandse importeur van Volvo Cars is daar blij mee. "Daar kunnen wij in Nederland publicitair natuurlijk het nodige mee."