Losange (Frans voor ruitvormig) is genoemd naar het Renault-embleem. Het glossy magazine verschijnt vier keer per jaar en gaat over Renault in de meest brede zin van het woord: producten, personen, techniek en Formule 1 uit heden en verleden. Uniek aan Losange Magazine is dat het niet uit de koker van de fabrikant komt, maar een privaat Nederlands initiatief is. Autojournalist en Renault-kenner Tony Vos bracht in maart 2007 het eerste nummer uit. Vanaf maart 2009 zal Losange Magazine gratis beschikbaar worden gesteld aan de zes door Renault Nederland erkende clubs. Vos heeft dat voor elkaar gekregen met medewerking van die clubs, de twee importeurs (Renault Truck en Renault Nederland) en het reclamebureau van de importeurs. "De problematiek bij veel clubs is dat de redactie van het clubblad om de twee of drie jaar uiteen valt. Vervolgens heeft men de grootste moeite om weer een nieuwe clubbladredactie te vinden."

De zes clubs (Club d’Anciennes Renault des Pays Bas, Renault 4, Club Sportives, Alpine, Estafette en Classique Utilitaires et Agricoles) sturen Losange Magazine met hun eigen clubblad mee naar hun leden. De oplage van Losange Magazine gaat daardoor van 1.250 naar 4.500 exemplaren per keer, wat het één van de grootste automerktijdschriften in Nederland maakt. Vos: "Bij mijn weten bestaat zo’n concept bij andere merken niet." Vos streeft naar een goede samenwerking met de clubbladredacties en wil de kruisbestuiving tussen de clubs bevorderen. Vos zal een aantal abonnees verliezen, omdat die Losange Magazine nu gratis via hun club krijgen. Vos: "Het blijft sowieso liefde-werk-oud-papier, al is het een glossy van hoog niveau. Tot nu toe ben ik zelf de grootste sponsor. Ik ben afhankelijk van mensen die bij Renault werken, die de historie van hun merk belangrijk vinden en die de lezers als ambassadeurs van het merk zien. Het is een kwestie van gunnen."