In het kader van een uitgebreide kennismakingscampagne krijgt een speciaal geselecteerde groep klanten verspreid over de VS de kans zelf uitgebreid kennis te maken met de Fiesta. Ford selecteert als onderdeel van het programma Fiesta Movement (www.fiestamovement.com) honderd klanten.
Zij mogen in de Fiesta rijden en delen daarna hun ervaringen via internet op websites als Facebook, FlickR en YouTube. De honderd exemplaren van de vijfdeurs Fiesta zijn gebouwd in de Ford-fabriek in Keulen waar ook de Europese versies worden gebouwd. De nieuwe Fiesta die in 2010 in de VS op de markt verschijnt, zal worden gebouwd in het Mexicaanse Cuautitlán. Het Fiesta Movement-programma geeft Ford inzicht in wat Noord-Amerikaanse klanten willen van een compacte auto. Vanaf het einde van de lente zal aan de geselecteerde klanten (agents) worden gevraagd om elke maand een ‘missie’ in hun Fiesta uit te voeren en hun ervaringen digitaal vast te leggen. Vervolgens moeten zij hun ervaringen delen met Ford en met andere consumenten. Tijdens de missies gaan ze naar nieuwe plekken, maken ze kennis met onbekenden en ondergaan ze nieuwe ervaringen. De klanten worden gestimuleerd kennissen mee te nemen en ook hun opmerkingen met Ford te delen. Dit is het eerste pre-launch kennismakingsprogramma dat specifiek gebruikmaakt van netwerksites op internet om deelnemers aan de Fiesta-discussie met elkaar te verbinden. Het programma is gebaseerd op de manier waarop men tegenwoordig communiceert en biedt deelnemers de kans om de Fiesta met elkaar te bespreken in plaats van een verhaal van ons aan te horen, aldus Ford.
Naast de agents die dagelijks hun ervaringen met de auto gaan delen, krijgen ook consumenten in het gehele land de kans in de praktijk kennis te maken met de Fiesta. Via proefritten – het streven is honderdduizend in totaal – krijgen consumenten de kans om vóór de officiële introductie in de VS kennis te maken met de nieuwe Fiesta. De auto is het eerste echt internationale model van Ford Motor Company. In 2010 wordt het model gebouwd in Duitsland, Spanje, Mexico, Thailand en China voor markten over de gehele wereld.