Veel Renault-dealers hebben sinds de komst van het goedkopere dochtermerk een deel van hun showroom ingericht voor Dacia. Zo ook Autobedrijf Bochane. Dit autobedrijf zet nu de stap om een officiële Dacia-store te openen. "Een Dacia-store past in deze tijd, waarin prijs een grote rol speelt. Dacia is een merk dat veel waar voor je geld biedt", vertelt Peter van den Brink, adviseur bij Bochane Dacia. "In onze Dacia-store kunnen we meer kleuren en uitvoeringen laten zien en we hebben hier alle kennis en deskundigheid met betrekking tot Dacia in huis."
De Bochane groep heeft achttien dealervestigingen en ongeveer vierhonderd man personeel. Bochane verkocht in 2008 nog 5500 nieuwe auto’s, waarmee het zich in de top vijftien van grootste Nederlandse dealerketens nestelde. Maar onlangs werd bekend dat de nieuwverkoop in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar met veertig procent is afgenomen.
Dacia maakte eind 2005 met de Logan zijn debuut op de Nederlandse markt; later introduceerde Dacia ook de Logan MCV en de Sandero. In het eerste volle jaar 2006 verkocht Dacia 777 auto’s in Nederland, en in 2008 waren dat er 4.543.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding