De campagne maakt gebruik van de zogenaamde QR-code (quick response). Daarmee kan op de mobiele telefoon een minifilm bekeken worden èn een proefrit worden aangevraagd via een mobiele website. De QR-code software is gratis te downloaden op een mobieltje (via i-nigma.mobi). De telefoon herkent automatisch de in de advertentie afgedrukte QR-code. Hierdoor start automatisch internet en opent vanzelf de speciaal voor mobieltjes gemaakte site met de film.

Algemeen directeur Fiat Group Automobiles Netherlands B.V. Jan Flipsen: "De Lancia Delta werd eind 2008 geïntroduceerd met het credo ‘the power to be different’. Deze vernieuwende campagne past daar perfect bij. Het is krachtig, anders en gedurfd. Net als de huidige Delta tv-commercial waarin Richard Gere in de Delta naar Tibet reist."

Lancia maakte als een van de eersten in de auto-industrie gebruik van wereldsterren als Brigitte Bardot en Marcello Mastroianni. Ook zocht het al vroeg naar samenwerking met partners uit andere sectoren, zoals Martini. In december vorig jaar was het Italiaanse merk hoofdsponsor van een bijeenkomst voor winnaars van de Nobelprijs voor de Vrede.