Naast de Duitse versie  (www.bmw.tv/de) en de Engelse (www.bmw.tv/com), staan er voor de komende paar maanden nog twaalf andere talen op stapel. De site zal zich blijven richten op auto- en motorrijden, innovaties, lifestyle en sport. BMW zegt zich met de online video’s  te richten op bestaande en nieuwe klanten en op internationale bloggers. De reportages zullen niet alleen beschikbaar zijn via BMW IPTV-websites, maar ook via de websites van de dealers.
In de video’s zijn zogenaamde hotspots geïntegreerd, waarmee gebruikers andere informatie en andere producten kunnen oproepen. Zo is er bij voorbeeld een directe link naar de Car Configurator, die relevante aanvullende informatie geeft. Verder is het mogelijk op de internationale Engelstalige site in een 3d-mediabibliotheek het video-aanbod te bekijken en direct naar de gekozen video te gaan. Gebruikers kunnen zich ook laten registreren voor de BMW tv-programmanieuwsbrief en RSS feed. Alle reportages kunnen worden gedownload en gelinkt. De video formats en de diverse talenvarianten lopen via een centrale server.