‘In reactie op de sterke concurrentie die er momenteel binnen de branche heerst’, start Michelin een onconventionele wereldwijde campagne om consumenten de voordelen van ZIJN banden uit te leggen. De Michelin-banden bieden meer grip tijdens het remmen, hebben een langere levensduur en verbruiken minder brandstof, claimt de Franse fabrikant. De campagne laat zien dat consumenten door de juiste bandenkeuze brandstof kunnen besparen, hun veiligheid kunnen vergroten en langer met hun banden vooruit kunnen.
Het merk heeft voor zijn nieuwe advertentiecampagne een volledig geanimeerde wijze van presenteren gekozen. Daarin wordt een link gelegd met de sterke reclametraditie van Michelin –  vooral met de krachtige posters uit de eerste helft van de 20e eeuw. De campagne laat Bibendum, het Michelin-mannetje, zien in een geanimeerde wereld. Als een ambassadeur van Michelin schiet hij automobilisten te hulp bij problemen: hij vervangt hun kapotte banden door Michelin-banden die hij uit z’n eigen romp haalt. Zo kunnen ze blijven rijden.
Deze wereldwijde campagne begint in de VS en wordt vervolgens uitgerold over 55 landen; begin 2010 in Europa en Azië en vervolgens Afrika, het Midden-Oosten, India en Zuid-Amerika. De start in de VS was op 7 oktober met tv-spots, advertenties in bladen en op internet. Deze nieuwe reclamecampagne van Michelin is gemaakt door TBWA.