Meer dan 220 duizend mensen speelden de editie 2009 van de Volvo Ocean Race-game. De game liep gelijk met de Volvo Ocean Race, een van de grootste zeilwedstrijden ter wereld. Spelers kunnen een profiel aanmaken, vrienden opzoeken of maken, groepen vormen en deelnemen aan de realistische race. Elke 10 minuten wordt de virtuele weerssituatie en de positie van de spelers vernieuwd en kunnen spelers hun koers en type zeilen bepalen, om zo als eerste over de streep te komen. Ook de games Watervlug (Vitam Water, Vrumona) en Sport is vet, jij niet (Sport Drenthe) zijn genomineerd. De Dutch Game Awards worden uitgereikt tijdens het Awards Dinner op 12 november, tijdens het evenement Game in The City in Amersfoort. Vorig jaar ging de prijs voor beste advergame naar Skydiver van Centraal Beheer.

De Ocean Race Game, gemaakt door UnitedGames, moet niet verward worden met de video-viral ‘Rush, An interactive adventure voor Volvo’, die werd ingezet om de Volvo Ocean Race editions te promoten. Die werd gemaakt door Volvo’s reclamebureau Euro RSCG 4D, en in het voorjaar genomineerd voor de SpinAwards. Maar die prijs ging Volvo aan zijn neus voorbij.
bron: MarketingTribune, Game In The City (http://www.gameinthecity.nl/) en Volvo