Citroën begint deze op kinderen gerichte campagne omdat "uit onderzoek is gebleken dat het beslissingproces voor de keuze van een auto steeds meer centraal in het gezin is komen te staan", zegt Denise Noordermeer van Havas Media tegen Communicatienieuws.

De samenwerking omvat een te winnen rondrit door Safaripark Beekse Bergen en wordt multimediaal geactiveerd. "Naast het activatie element zijn ook de doelstellingen proefritten en leads onderdeel van dit partnership."

Voor Citroën is 2009 een speciaal jaar met vernieuwing in identiteit, communicatie, productlijn en de introductie van de C3 Picasso. Daarnaast is het merk Europees marktleider in het segment MPV. De titel gezinsauto van het jaar in 2008 was voor de C4 Picasso en in 2009 voor de Citroën Berlingo. In een sterk concurrerende markt van gezinsauto’s is het belangrijk voor Citroën om deze marktleiderspositie te behouden met onderscheidende communicatie. 

Kinderen zijn onderdeel van het beslissingsproces voor een auto, want een proefrit wordt in 71 procent van de gevallen gemaakt met het hele gezin. Onderzoek onderschrijft dat het aandeel van kinderen in dit proces de afgelopen jaren enorm is toegenomen.

De Citroën Safari Campagne is bedacht door Havas Media-dochter Havas Sports & Entertainment en Media Contacts en mediabureau MPG. Klik hier voor meer informatie over de Citro:en-campagne.