De Dutch Game Award is een initiatief van Amersfoort Creatieve Stad en wordt dit jaar in samenwerking met Dutch Games Association georganiseerd als de prijs voor de Nederlandse Game industrie. De prijzen moeten een erkenning zijn van de creativiteit, het vakmanschap en het zakelijk inzicht van de Nederlandse gameontwikkelaars. De awards worden uitgereikt aan gamebedrijven en zelfstandige developers die zich het afgelopen jaar (inter)nationaal hebben onderscheiden. De andere genomineerde advergames waren Sport is Vet, Jij niet (Little Chicken Game Company) en Watervlug (Woedend & Soepel) van respectievelijk Sport Drenthe en Vrumona.

Games worden steeds vaker ingezet ter promotie van een merk, stelt de jury vast. ‘En steeds vaker zijn deze games interessant en sterk genoeg om veel meer te zijn dan puur reclame. De genomineerden bewijzen dat er geen grenzen aan Advergames zitten. Een browser based 3dD racegame, een Augmented Reality game en een zeilrace waar de speler achter zijn computer realtime in meevaart. De jury ziet bij alle kandidaten dat sociale interactie en het samen delen van de game belangrijk is voor de beleving. De uiteindelijke winnaar excelleerde door de gedegen uitvoering van een moeilijk grijpbaar onderwerp.’ De Volvo Ocean Race Game is gemaakt door UnitedGames. (bron: MarketingTribune en www.gameinthecity.nl)