Nieuwe Volvo S60 ‘onthuld’ door blinde kunstenaar

Tot begin 2010 is het geheim hoe de nieuwe Volvo S60 er precies uit komt te zien. Om liefhebbers toch alvast een sneak preview te geven en om de gesprekken over de S60 voor de lancering al op gang te brengen, komen Volvo Car Corporation en Euro RSCG 4D Amsterdam met een opmerkelijke reclamestunt: de blinde kunstenaar Esref Armagan is in Zweden uitgenodigd om de nieuwe Volvo S60 als eerste te ‘zien’ en na te schilderen.

Het gaat om Esref Armagan, een Turkse kunstenaar die blind werd geboren. Gedurende een week heeft hij in het strengbewaakte Volvo Design Center in Göteborg de nieuwe Volvo S60 op de tast nageschilderd. In een webdocumentaire van vijf minuten is dit bijzondere creatieve proces vastgelegd. Mensen die benieuwd zijn naar de nieuwe S60 kunnen vast een indruk krijgen hoe die eruit komt te zien. Het uiteindelijke schilderij wordt via eBay geveild en de opbrengst komt ten goede aan de World Blind Union. De S60 is de eerste auto die gelanceerd wordt via social media-kanalen – vooral Facebook en YouTube. De Blind Preview is tevens een van de eerste uitingen van het nieuwe wereldwijde merkthema van Volvo: er is meer in het leven dan een Volvo. Daarom rijdt u Volvo.

 

www.facebook.com/volvo

www.facebook.com/Volvo#/Volvo?v=app_4949752878

www.youtube.com/watch?v=7CNx3qTI8xA

Nieuwe Volvo S60 ‘onthuld’ door blinde kunstenaar - Automobielmanagement.nl

Nieuwe Volvo S60 ‘onthuld’ door blinde kunstenaar

Tot begin 2010 is het geheim hoe de nieuwe Volvo S60 er precies uit komt te zien. Om liefhebbers toch alvast een sneak preview te geven en om de gesprekken over de S60 voor de lancering al op gang te brengen, komen Volvo Car Corporation en Euro RSCG 4D Amsterdam met een opmerkelijke reclamestunt: de blinde kunstenaar Esref Armagan is in Zweden uitgenodigd om de nieuwe Volvo S60 als eerste te ‘zien’ en na te schilderen.

Het gaat om Esref Armagan, een Turkse kunstenaar die blind werd geboren. Gedurende een week heeft hij in het strengbewaakte Volvo Design Center in Göteborg de nieuwe Volvo S60 op de tast nageschilderd. In een webdocumentaire van vijf minuten is dit bijzondere creatieve proces vastgelegd. Mensen die benieuwd zijn naar de nieuwe S60 kunnen vast een indruk krijgen hoe die eruit komt te zien. Het uiteindelijke schilderij wordt via eBay geveild en de opbrengst komt ten goede aan de World Blind Union. De S60 is de eerste auto die gelanceerd wordt via social media-kanalen – vooral Facebook en YouTube. De Blind Preview is tevens een van de eerste uitingen van het nieuwe wereldwijde merkthema van Volvo: er is meer in het leven dan een Volvo. Daarom rijdt u Volvo.

 

www.facebook.com/volvo

www.facebook.com/Volvo#/Volvo?v=app_4949752878

www.youtube.com/watch?v=7CNx3qTI8xA