GM drijft spot met Toyota in reclameoorlog

Zowel Toyota als General Motors hebben deze week paginagroot gepubliceerd in de grote Amerikaanse kranten. Toyota bevindt zich in de enorme terugroepactie en het Japanse merk probeert daarom met advertenties opnieuw de aandacht te vestigen op de kwaliteit van de auto’s. Maar GM probeert van de situatie te profiteren door in een campagne de spot te drijven met de Japanse aartsrivaal.

Voor Toyota is het de tweede grote reclameactie in veertien dagen. Opnieuw grijpt het merk naar een zakelijke open brief zonder al te veel opsmuk en met enkel het logo als afbeelding. ‘Onze toewijzing aan de klanten’, zo luidt het opschrift, met als ondertitel ‘de geschiedenis toont aan dat grote bedrijven lessen trekken uit hun fouten’. Maar gelijktijdig drijft General Motors de spot, vaak in dezelfde kranten: ‘Een communiqué over ons. Maar niet van ons’, zo luidt de sneer waarna reclame volgt voor een door Consumers Digest bekroonde suv van GM. "Dat de beste auto moge winnen", zo luidt de slotzin van de advertentie. (autointernationaal.nl)

Reacties

Niets menselijk is GM vreemd. Even de aandacht naar een ander. Wat de amerikanen vergeten is dat Toyota 5 grote assemblage-fabrieken in de VS hebben en dat er 2 fabrieken even op hold staan door de crisis.Toyota al ruim 17 miljard in VS automotive industrie hebben geinvesteerd.In die fabrieken werken “AMERIKANEN” ,ruim 10.000 mensen verdienen hun brood in deze Toyota bedrijven. Daarnaast nog een gros van “Amerikaanse” toeleveringsbedrijven, waar ook amerikanen werkzaam zijn.
Natuurlijk ligt de eindverantwoording bij het Toyota management,maar waar de “Kaizen” niet in de genen zit moet GM, grootste verliezer, al dan niet met staatssteun, zich wat bescheidener opstellen.

Geplaatst door: Akse Automotive Advies b.v. op
GM drijft spot met Toyota in reclameoorlog - Automobielmanagement.nl

GM drijft spot met Toyota in reclameoorlog

Zowel Toyota als General Motors hebben deze week paginagroot gepubliceerd in de grote Amerikaanse kranten. Toyota bevindt zich in de enorme terugroepactie en het Japanse merk probeert daarom met advertenties opnieuw de aandacht te vestigen op de kwaliteit van de auto’s. Maar GM probeert van de situatie te profiteren door in een campagne de spot te drijven met de Japanse aartsrivaal.

Voor Toyota is het de tweede grote reclameactie in veertien dagen. Opnieuw grijpt het merk naar een zakelijke open brief zonder al te veel opsmuk en met enkel het logo als afbeelding. ‘Onze toewijzing aan de klanten’, zo luidt het opschrift, met als ondertitel ‘de geschiedenis toont aan dat grote bedrijven lessen trekken uit hun fouten’. Maar gelijktijdig drijft General Motors de spot, vaak in dezelfde kranten: ‘Een communiqué over ons. Maar niet van ons’, zo luidt de sneer waarna reclame volgt voor een door Consumers Digest bekroonde suv van GM. "Dat de beste auto moge winnen", zo luidt de slotzin van de advertentie. (autointernationaal.nl)

Reacties

Niets menselijk is GM vreemd. Even de aandacht naar een ander. Wat de amerikanen vergeten is dat Toyota 5 grote assemblage-fabrieken in de VS hebben en dat er 2 fabrieken even op hold staan door de crisis.Toyota al ruim 17 miljard in VS automotive industrie hebben geinvesteerd.In die fabrieken werken “AMERIKANEN” ,ruim 10.000 mensen verdienen hun brood in deze Toyota bedrijven. Daarnaast nog een gros van “Amerikaanse” toeleveringsbedrijven, waar ook amerikanen werkzaam zijn.
Natuurlijk ligt de eindverantwoording bij het Toyota management,maar waar de “Kaizen” niet in de genen zit moet GM, grootste verliezer, al dan niet met staatssteun, zich wat bescheidener opstellen.

Geplaatst door: Akse Automotive Advies b.v. op