Je kunt om dat duidelijk te maken miljoenen mensen uitnodigen in de showroom. Dat is niet praktisch, aldus Skoda. Ze maakten daarom twee dezelfde tv-commercials voor de Superb, gefilmd in een parkeergarage, met als enige grote verschil: in de een is het kofferbakdeksel dicht en in de andere staat ie open.

Die filmpjes zenden ze precies tegelijkertijd uit op de twee grootste zenders van Polen, TVP 1 en TVP 2. In allebei de commercials wordt de kijker uitgenodigd om de kofferdeksel te bedienen om zelf het comfort van de op afstand bediende kofferbak te ervaren.
Onderin verschijnt de regel: ‘Om de kofferbak te openen druk 2 op uw afstandsbediening’.
En in de versie op TVP 2 staat onderin: ‘Om de kofferbak te sluiten druk 1 op uw afstandsbediening’.

Het resultaat was overweldigend: elke week kwamen 35.000 mensen de Superb bekijken in een van de 92 Skoda-dealers in Polen. Vier miljoen Polen zagen de commercials en ervoeren de op afstand bedienbare kofferdeksel. Het zou twee jaar gekost hebben om die mensen hetzelfde te laten doen in de showroom.

De stunt werd bedacht door het bureau OAM, onlineandmoble.net.