Das neemt de lezer mee op reis door de fascinerende wereld van Volkswagen. Nederland is een van de eerste landen waar dit nieuwe kwartaalmagazine, te zien op volkswagen-das.nl, wordt gelanceerd. Al voor de live-gang van deze internetversie is Das ook gelanceerd als app voor de Apple iPad.

Das nodigt de lezer uit om de veelomvattende wereld van Volkswagen te verkennen en ‘verrassende en leuke dingen over het merk te ontdekken’. Het bevat productnieuws, neemt de lezer mee achter de schermen van de productie- en ontwikkelingsfaciliteiten van Volkswagen, brengt verslag uit over sponsoring en evenementen, maar gaat daarnaast ook over lifestyle en reizen. Das vormt een belangrijke bouwsteen in de digitale marketingstrategie van Volkswagen en maakt een interactieve dialoog met de klant mogelijk. "Wij willen de aantrekkelijkheid van het merk en zijn producten een nieuwe digitale dimensie geven en op die manier een totale beleving tot stand brengen", vertelt Luca de Meo, hoofd marketing van Volkswagen personenwagens. De Meo was hiervoor directeur van Fiat.

Ten opzichte van een printmagazine biedt dit digitale magazine nieuwe en uitgebreide mogelijkheden om Volkswagen onder de aandacht te brengen, door volop gebruik te maken van animaties, video, games en muziek. Bovendien kan alle content van Das gemakkelijk worden gedeeld met alle populaire sociale netwerken. Het redactionele concept zorgt voor een mix van amusement en informatie. Het eerste nummer bevat bijvoorbeeld een artikel over de geluidsafdeling van Volkswagen waarbij men daadwerkelijk kan spelen met de herkenbare en zorgvuldig samengestelde autogeluiden.

Het hoofdartikel van het eerste nummer van Das neemt de lezer mee naar New York voor een duizelingwekkende vlucht in het nieuwe vliegtuig van Volkswagen dat deelneemt aan de Red Bull Air Race.

 

http://www.volkswagen-das.nl.