Het nieuw bedrijf heet Team Volvo en wordt gevormd door Euro RSCG 4D (Amsterdam), Arnold (Boston) en SapientNitro (Shanghai). In Team Volvo worden de beste mensen op het Volvo-account samengebracht uit de drie bureaus Euro RSCG 4D, Arnold (beide onderdeel van reclameconcern Havas) en SapientNitro.

Woensdag 1 september begint de unit met zo’n dertig medewerkers onder leiding van Jorian Murray global brand director van Team Volvo. Murray heeft een grote reputatie vanwege zijn werk voor Volkswagen in de periode 1992-2007, toen het marktaandeel van dat merk verdubbelde. Murray in een persbericht: ‘Ik zal werken voor drie bureaus van wereldklasse op een merk dat in een opwindende fase van zijn ontwikkeling zit, in een stad die zich snel ontwikkelt als het creatieve centrum van Europa.’

De Belg Sven de Smet, sinds juni director of global marketing communications bij Volvo Car Corporation, wijst ook op de nieuwe markt voor Volvo die ontstaat met de groeiende betekenis van China, nu het Chinese Geely Volvo definitief heeft ingelijfd. Team Volvo roept de herinnering op aan Fuel Europe, het bureau dat Euro RSCG eind 2000 in Amsterdam oprichtte voor het Europese Volvo-account en dat in 2006 werd overgeheveld naar Londen. Maar Fuel kwam voort uit één bureau en diende tevens een accountconflict te voorkomen met Peugeot Citroën.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding