Dat meldt de Social Media Monitor, dit jaar voor de derde keer uitgevoerd door Social Embassy. De inzet van social media onder de top 100 merken van Nederland werd in kaart gebracht. Van elk merk werd, voor zover aanwezig, het YouTube kanaal  onderzocht op vijf factoren: aanwezigheid, content, authenticiteit, activiteit en interactiviteit.

Het onderzoek prijst met name de authenticiteit en visuele identiteit van het Opel-kanaal. "Ten opzichte van het gemiddeld aantal leden van alle merken heeft het YouTube kanaal van Opel een meer dan gemiddeld aantal abonnees en weet het een continue stroom van relevante content te bieden door exclusieve previews, reviews, reclames en ervaringen," zo staat in het rapport te lezen.

Esther Roodklif, manager Communicatie, Internet & CRM bij Opel Nederland: "We wilden onze doelgroep op een andere manier laten kennismaken met Opel en alles waar we voor staan. Door bij de introductie van het kanaal de nieuwste Opel Astra-commercial daar in première te laten gaan, hebben we maximaal gebruik gemaakt van de vele mogelijkheden die de online inzet van video’s biedt. Deze video is inmiddels ruim achttienduizend keer bekeken."