De nieuwe overeenkomst betekent dat Hyundai niet alleen alle sponsorrechten en exclusieve marketingrechten verkrijgt bij alle WK-wedstrijden, maar zich ook als officiële partner kan profileren tijdens diverse evenementen en bijeenkomsten. Volgens CEO Mong-Koo Chung "past voetbal bij Hyundai. Het partnerschap geeft ons merkimago extra dynamiek."

Sinds de start van de verbintenis met de FIFA (in 1999) is Hyundai enorm gegroeid. Hyundai is nu de op drie na grootste autofabrikant ter wereld. "Onze naamsbekendheid is enorm toegenomen en mensen associëren Hyundai nu veel meer met merkwaarden als kwaliteit en vertrouwen."

De autofabrikant was Official Partner tijdens de WK’s in Korea en Japan (2002), Duitsland (2006) en Zuid Afrika (2010). Het WK voetbal in 2014 wordt in Brazilië gehouden. Op 2 december wordt bekend welke landen in 2018 en 2022 gastheer zijn.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding