Dat meldt Opel-topman Nick Reilly in het laatste nummer van Opel’s personeelsblad Opel-Post. Niet voor niks heeft Opel een nieuw reclamebureau in de arm genomen. Voor heel Europa zelfs. Lead agency oftewel het leidende bureau wordt Scholz & Friends Group, dat gaat opereren vanuit Hamburg maar ook een nieuwe vestiging in Frankfurt opent om dichter bij het Opel-hoofdkantoor te zitten. Dat betekent het einde van de al tachtigjarige relatie met McCann-Erickson. In het vak wordt de overstap als een revolutie gezien.
McCann en Opel golden in het reclamevak sinds jaar en dag als een twee-eenheid, zoals Bassie en Adriaan of Snip en Snap. Scholz won het Opel-account na een pitch (bureaucompetitie, red.) van vier maanden waarin ook het Nederlandse Amsterdam Worldwide meedeed, en DLKW Lowe.
Opel heeft een nieuw negenpuntenplan opgesteld, aldus Reilly, waarin versterking van het merk essentieel is. "Ons motto ‘Wir leben Autos’ moet nog meer in het middelpunt komen te staan." Nieuwe reclamecampagnes moeten het nieuwe eigentijdse design en innovatie van Opel nadrukkelijk uitdragen. "Echt leven, echte mensen, echte antwoorden, dat thema moet als een rode draad door al onze uitingen lopen", doceert Reilly. "En daarvoor willen we meer humor inzetten." Media als tv, print, radio en outdoor blijven, net als brochures, belangrijk. De digitale tak blijft onder de hoede van bureau MRM worldwide.

"Om het potentieel van het merk Opel te bevrijden en Opel opnieuw op de kaart te zetten is een van de grootste en spannendste opgaven in de Europese communicatievak", zegt Scholz & Friends-baas Frank Michael Schmidt. Daarmee bedoelt hij: het wordt moeilijk, zo’n massamerk een beetje smoel te geven maar wij gaan er héél veel geld aan verdienen. In de woorden van Schmidt: "Wij gaan Opel een uniek gezicht en een krachtige stem geven."