‘Social media over 5 jaar belangrijkste communicatiekanalen’

Van het Nederlandse autobedrijf is momenteel bijna de helft actief op sociale netwerken. Directeur Kleinjan van Auto Trader verwacht dat de social media over vijf jaar de belangrijkste communicatiekanalen voor het autobedrijf zullen zijn.

Auto Trader deed onlangs een onderzoek onder driehonderd automobielbedrijven en zeshonderd consumenten. Van de consumenten bleek 99 procent internet belangrijk te vinden voor het doen van een aankoop. En driekwart van hen neemt aanbevelingen op het web zeer serieus. Deze percentages tonen aan hoe belangrijk social media zijn om te communiceren met potentiële klanten en relaties. "Het delen van video’s wordt steeds populairder. Cijfers op onze website wijzen uit dat voertuigen met een video 32 procent vaker worden bekeken", beweert Jan Wouter Kleinjan, directeur van Auto Trader. Kleinjan verwacht dat over vijf jaar social media de belangrijkste communicatiekanalen voor het automobielbedrijf zijn.
Auto Trader helpt autobedrijven met het effectief inzetten van social media. "We willen laten zien dat het verder gaat dan slechts het posten van berichten. Automobielbedrijven gebruiken social media nu voornamelijk om hun wagenpark onder de aandacht te brengen en te communiceren over nieuws. De echte kracht zit in het tweerichtingsverkeer. Hoe stimuleer je relaties om met jou te communiceren. Social media gaan een grote rol spelen bij bijvoorbeeld klachtafhandeling, werkplaatsafspraken of informatie over accessoires", verwacht Kleinjan. Auto Trader introduceerde al een nieuwe versie van de Facebook-pagina waarmee warmee men aantoont hoe een prikbord zich transformeert naar een interactief medium.

 

http://www.facebook.com/autotrader.nl  

http://twitter.com/#!/AutoTrader

http://www.youtube.com/user/AutoTraderOnline

 

http://bit.ly/videoautotrader

 

 

‘Social media over 5 jaar belangrijkste communicatiekanalen’ - Automobielmanagement.nl

‘Social media over 5 jaar belangrijkste communicatiekanalen’

Van het Nederlandse autobedrijf is momenteel bijna de helft actief op sociale netwerken. Directeur Kleinjan van Auto Trader verwacht dat de social media over vijf jaar de belangrijkste communicatiekanalen voor het autobedrijf zullen zijn.

Auto Trader deed onlangs een onderzoek onder driehonderd automobielbedrijven en zeshonderd consumenten. Van de consumenten bleek 99 procent internet belangrijk te vinden voor het doen van een aankoop. En driekwart van hen neemt aanbevelingen op het web zeer serieus. Deze percentages tonen aan hoe belangrijk social media zijn om te communiceren met potentiële klanten en relaties. "Het delen van video’s wordt steeds populairder. Cijfers op onze website wijzen uit dat voertuigen met een video 32 procent vaker worden bekeken", beweert Jan Wouter Kleinjan, directeur van Auto Trader. Kleinjan verwacht dat over vijf jaar social media de belangrijkste communicatiekanalen voor het automobielbedrijf zijn.
Auto Trader helpt autobedrijven met het effectief inzetten van social media. "We willen laten zien dat het verder gaat dan slechts het posten van berichten. Automobielbedrijven gebruiken social media nu voornamelijk om hun wagenpark onder de aandacht te brengen en te communiceren over nieuws. De echte kracht zit in het tweerichtingsverkeer. Hoe stimuleer je relaties om met jou te communiceren. Social media gaan een grote rol spelen bij bijvoorbeeld klachtafhandeling, werkplaatsafspraken of informatie over accessoires", verwacht Kleinjan. Auto Trader introduceerde al een nieuwe versie van de Facebook-pagina waarmee warmee men aantoont hoe een prikbord zich transformeert naar een interactief medium.

 

http://www.facebook.com/autotrader.nl  

http://twitter.com/#!/AutoTrader

http://www.youtube.com/user/AutoTraderOnline

 

http://bit.ly/videoautotrader