BMW M Festival op Nürburgring wordt herhaald (filmpje)

BMW M organiseerde rond de 24-uur van de Nürburgring voor de eerste maal het M Festival. De happening werd een groot succes en krijgt volgend jaar een vervolg, mogelijk ook voor andere markten dan die van het Duitse taalgebied.

Aan de vooravond van de 24-uursrace op de Nürnburgring onthulde BMW M zijn vijfde generatie van de M5 en de bijzondere M3 CRT.  Nadat BMW vorig jaar de overwinning van de enorm populaire endurance-race pakte met de M3 GT2, hoefde de marketingafdeling van M GmbH niet lang na te denken en is begonnen met de organisatie van het eerste M Festival.

Dominique Gargiulo, hoofd marketing M auto’s zei dat de beroemde circuit uitermate geschikt was voor de eerste bijeenkomst van de M Community: "M is de snelste letter van het alfabet en de Nürburgring is de meest geschikte plaats. Niet alleen omdat we hier vorig jaar de overwinning vierden, maar ook omdat de M-genen van de auto’s op de Nordschleife zijn ontwikkeld." M-rijders en -fans kunnen elkaar vinden op de website M-Power.com, die sinds 2007 in de lucht is. Inmiddels zijn er zo’n zesduizend leden, die via de homepage toegang hebben tot een afgesloten gedeelte voor het Duitse taalgebied Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland.

Het Festival startte op donderdagavond vóór de 24-uursrace met de onthulling van de derde generatie M5 en van de M3 CRT (Carbon Race Technology). Gedurende de drie daaropvolgende dagen met tal van activiteiten was het BMW M Corso één van de hoogtepunten van het M Festival. De vijfhonderd geregistreerde fans kwamen met honderdvijftig M-modellen. Vóór de start van de 24-uursrace reden zij in hun eigen auto in colonne een ronde op de Nordschleife. De deelnemers hadden 280 euro per persoon betaald en ze kregen vier dagen lang waar voor hun geld. Temeer toen ook nog de M3-fabriekswagen na een felle strijd de tweede plaats van de 24-uur veroverde.

M GmbH was dan ook tevreden met het Festival, de grote opkomst van de M Community en de 250 duizend toeschouwers van de 24-uursrace. Volgend jaar zal het Festival een vervolg krijgen. Of dan ook de buitenlandse markten daarbij zullen worden betrokken, of dat het toch een voornamelijk Duits feest zal blijven, is nog niet bekend. (HHem)

BMW M Festival op Nürburgring wordt herhaald (filmpje) - Automobielmanagement.nl

BMW M Festival op Nürburgring wordt herhaald (filmpje)

BMW M organiseerde rond de 24-uur van de Nürburgring voor de eerste maal het M Festival. De happening werd een groot succes en krijgt volgend jaar een vervolg, mogelijk ook voor andere markten dan die van het Duitse taalgebied.

Aan de vooravond van de 24-uursrace op de Nürnburgring onthulde BMW M zijn vijfde generatie van de M5 en de bijzondere M3 CRT.  Nadat BMW vorig jaar de overwinning van de enorm populaire endurance-race pakte met de M3 GT2, hoefde de marketingafdeling van M GmbH niet lang na te denken en is begonnen met de organisatie van het eerste M Festival.

Dominique Gargiulo, hoofd marketing M auto’s zei dat de beroemde circuit uitermate geschikt was voor de eerste bijeenkomst van de M Community: "M is de snelste letter van het alfabet en de Nürburgring is de meest geschikte plaats. Niet alleen omdat we hier vorig jaar de overwinning vierden, maar ook omdat de M-genen van de auto’s op de Nordschleife zijn ontwikkeld." M-rijders en -fans kunnen elkaar vinden op de website M-Power.com, die sinds 2007 in de lucht is. Inmiddels zijn er zo’n zesduizend leden, die via de homepage toegang hebben tot een afgesloten gedeelte voor het Duitse taalgebied Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland.

Het Festival startte op donderdagavond vóór de 24-uursrace met de onthulling van de derde generatie M5 en van de M3 CRT (Carbon Race Technology). Gedurende de drie daaropvolgende dagen met tal van activiteiten was het BMW M Corso één van de hoogtepunten van het M Festival. De vijfhonderd geregistreerde fans kwamen met honderdvijftig M-modellen. Vóór de start van de 24-uursrace reden zij in hun eigen auto in colonne een ronde op de Nordschleife. De deelnemers hadden 280 euro per persoon betaald en ze kregen vier dagen lang waar voor hun geld. Temeer toen ook nog de M3-fabriekswagen na een felle strijd de tweede plaats van de 24-uur veroverde.

M GmbH was dan ook tevreden met het Festival, de grote opkomst van de M Community en de 250 duizend toeschouwers van de 24-uursrace. Volgend jaar zal het Festival een vervolg krijgen. Of dan ook de buitenlandse markten daarbij zullen worden betrokken, of dat het toch een voornamelijk Duits feest zal blijven, is nog niet bekend. (HHem)