Het winnende Multi Channel-programma van Paccar Parts – Market to the MAX – biedt ondersteuning aan ruim zeshonderd DAF-dealers in vijftien Europese landen. Het is gericht op de verkoop van truck- en traileronderdelen en- accessoires. Het Market to the MAX-programma is samen met communicatiebureau Draftfcb Amsterdam ontwikkeld. Het integreert online en offline crm-activiteiten, een klantenkaartprogramma, point of sale-communicatie, narrowcasting en ook een incentiveprogramma voor de medewerkers bij de DAF-dealers.
Via het Market to the MAX programma ontvangen ruim 250 duizend Europese transportondernemingen elke maand aanbiedingen en informatie gericht op service, onderhoud en onderdelen, uit naam van, en geselecteerd door de lokale DAF-dealer.
Deze aanbiedingen en informatie zijn speciaal afgestemd op het wagenpark van de vervoerder. Ook tips om kosten te besparen en informatie over veranderingen in de lokale markt, bijvoorbeeld op het gebied van wet- en regelgeving, worden op deze wijze gecommuniceerd. Het programma is in 2008 geïntroduceerd.
‘Het Market to the MAX-programma van DAF Trucks/PACCAR Parts is een uitstekend voorbeeld van marketinginnovatie’, aldus het Effie-juryrapport. ‘Door de combinatie van een geïnspireerde strategie, een sterke geïntegreerde aanpak en goede creatieve invulling is een succesvol programma ontstaan dat uniek is voor de truckbranche’. 
Zie voor de case

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding