Auto-importeurs en -dealers tonen zich door de jaren heen creatief als het om verkoopacties gaat. Vooral acties uit de categorie ‘speciaal uitgeruste modellen’ (optiepakketten voor geringe meerprijs) doen het goed. Daarnaast is ook de tijdelijke prijsverlaging een probaat middel om prospects naar de showrooms te lokken. De redactie van Actieauto.nl constateert anderzijds een verminderd gebruik van financieringsacties en uitgestelde betalingen. Over de afgelopen vijf jaar gezien noteerde eind 2008 een actie van Renault-dealer Hans Jongerius de meeste belangstelling:  bij aankoop van een nieuwe Espace werd destijds een nieuwe Twingo cadeau gedaan. 

Dagelijks zijn 170 tot 200 verschillende verkoopacties te vinden op Actieauto.nl. Daarmee is deze site een hulpmiddel voor de zich oriënterende autoconsument.  Er is immers voor de oplettende koper flink wat voordeel te behalen. De acties op Actieauto.nl kennen een consumentenvoordeel dat kan oplopen tot meer dan vijf duizend euro. Vanaf eind 2010 worden ook bestelautoacties in de database opgenomen.

De door Actieauto.nl verzamelde acties zijn ook op andere consumentensites te vinden. Een belangrijke autosite als Autoweek.nl vertoont het volledige actieaanbod, gespecialiseerde sites zoals  Groenopweg.nl presenteren specifieke delen uit de actiedatabase. Maandelijks ontvangen Actieauto.nl en AutoWeek.nl ruim zestigduizend unieke bezoekers voor de verkoopacties;  tezamen bekijken deze bezoekers ruim 220 duizend actiepagina’s per maand. Actieauto.nl is een concept van Aumacon en Sanoma Uitgevers.

 

 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding